6 Mart 2019 Çarşamba

Moon Lovers:Scarlet Heart Ryeo Dizi Konusu-Replikler #GüneyKoreDizileri


Kore dizileriyle olan geçmişim 3 ay öncesine dayanıyor.Başlarsam kopamayacağımı bildiğim için izlemeyi hep ertelemiştim ama sonunda dayanamayıp başlamaya karar verdim. Gece gündüz dizi izler oldum. Bölüm sayılarının kısa olması en sevdiğim yanı. Böylece anlatılmak istenen konu dolu dolu işleniyor. Kültürleri de bize daha yakın olduğu için ayrı bir sempati oluştu.

Gelelim anlatmak istediğim dizimize.TRT'de çıkan saraylı dizileri görmekten bıktığım içindir ki hep bi uzak kalmışımdır böyle dizilere. AMA bu dizi bambaşkaydı.

Konusuna gelirsek borç batak içindeki esas kızımız Hae-soo (IU) zor bir dönemdeyken,olan bitenin bitmesini ve yok olmayı dilerken güneş tutulmasıyla birlikte zamanda yolculuk edip kendini Goryeo Krallığında buluyor. Orada 8. prensin eşinin kuzeni yani bir prenses olarak uyanıyor ve hikayesi burada başlıyor. Kızımız bir yandan ortama ayak uydurmaya çalışıyor,bir yandan aşık oluyor, ihanete uğruyor, tek ediliyor. Kısaca arkadaşlık,dostluk,ihanet,aşk her şey bu dizide.

Buradan sonrası benim sevdiğim-sevmediğim kısımları yani bolca spoiler içerir diziyi izlemeyenlerin okumaması rica olunur.

🌗Dizideki tüm prensler afeti devrandı. Hiçbirini birbirinden ayırasım gelmedi ki kötü karakter olsalar bile ölümlerine üzüldüm.
 İşte prenslerimiz
🌗Oyunculuklar şahaneydi. Özellikle esas kızımız IU çok iyi bir oyunculuk sergilemiş.
🌗Hae-Soo kendini Goryeo Hanedanlığında bulduğunda ortama hemen ayak uyduramaması ve garip hareketleri çok eğlenceliydi.
🌗Başka zamandan geldiği için kimseyi tanımaması ve doğal olarak korkmaması, açık sözlü olması onu 4.Prense yakınlaştırdı.
🌗Korkusuz kızımızın 10.Prensi dövmesi.
🌗Hae-Soo' nun prenslerle arasındaki bağ çok samimiydi. 13.Prense ''okey '' demeyi öğretmesi 14.Prense ''Fighting! '' dedirtmesi aşırı eğlenceliydi.
🌗Hae-Soo'nun 10.Prense hazırladığı doğum günü kutlaması ve yaptığı dans.

🌗Hae-Soo'nun 14.Prensi sopayla korumaya çalışması
🌗8.Prensin mektubuna karşılık Hanja yazmayı bilmeyen Hae-Soo'nun Prense emoji çizerek cevap vermesi.
🌗8. Prensin eşinin, ölürken bile kuzeniyle prensin arasını yapmaya çalışması , Cariye Oh' un Hae-Soo 'yu kızı yerine koyup onun için ölüme gitmesi bizi çok ağlattı.
🌗8.Prensin, eşinin kuzeni olan Hae-Soo'ya olan aşkı... Gerçi eşi sonradan öldü ama yine de hep bir ikilemde kaldı. 8.prens konusunda diziye kızgınım aslında. 2.erkeğin kadınla birbirini bu kadar sevmemeleri gerekiyordu. Wang Wook'u bu kadar sevdiğini gösterip ardından hemen 4.Prense aşık olması biraz garipti.
🌗Tabii 4.Prens Wang So. O korkunç diye anılan Prensin Hae-Soo' ya olan büyük aşkı.
Yağmurda yanında olması...(Ayrıca dizinin en önemli sahnesi )
Hae-Soo'nun saraya cariye olarak gelmesine sevinmesi.
moon lovers dizi tanıtımı
Kral olduğu halde çekinmeyip kızımızı sırtında taşıması.
Ve son mutluluklar :(
🌗Zampara gibi gösterilen 13.Prensin deli divane aşık olması. Hatta şu sahne..
🌗Hae-Soo'nun makyaj malzemesi yapması, 14.Prense bakım maskeleri yapması.

Tabii hep güzel şeyler olmadı.
🌗8.Prensin Hae-Soo ' yu yarı yolda bıraktığı sahnelerde dizinin içine girip Prensi evire çevire dövesim geldi.
🌗Hain 3. Prensin yaptığı zırvalıklar özellikle 10. Prensi öldürmesi içimi parçaladı. Ne suçu vardı o sevimli garibin?
🌗Prensesi yılın çirkefi ilan ediyorum. Abi kardeş dinlemeyip tahta kim geçerse onunla evlenmeyi düşünmesi sinir bozucuydu.
🌗Wang Wook yani 8.Prensin gitmeden herkesi birbirine düşüreyim mantığıyla Hae-Soo ve Wang so'nun aralarını bozması büyük hainlikti. Birde utanmadan Hae-Soo'yu geçirmeye geldi pişkin pişkin.
🌗Son bölümde Hae-Soo garibimin sevdiceği Wang So'nun yolunu gözlerken ölüp gitmesi. Wang So'nun gördüğü iki sahneden kıza hemen kin gütmesi insanı çileden çıkardı.

Hae-Soo'nun prenslerle olan dostluğu en sevdiğim kısımdı. Hep beraber oldukları sahnelerde çok keyif aldım. Hae-Soo'nun ilk bölümlerdeki gibi döneme aykırı davranmayıp zamanla ayak uydurması ve olgunlaşması çok iyiydi.
moon lovers konusu
  Dizinin finaline gelirsek beğenmeyen hatta senaristi öldürmeyi düşünen kesim çoğunlukta olsa da ben normal buldum. Gerçek isimleri barındıran tarihi bir dizi olduğu için sonunda mutlu mesut evlenip çoluk çocuğa karışmalarını beklemiyordum. Kral Wang So'nun Hae-Soo' yu unutmaması, kızlarını tanıması ve Hae-Soo'nun istedikleri doğrultusunda yaşayıp, kurallar koyması benim için mutlu bir sondu.
Kızın sonradan günümüze dönmesi ve yaşanılanları unutmamasına çok sevindim. Öbür türlü ''biz boşuna mı izledik şimdi? ''oluyorum.

Kızın en sonda sergiye gidince Wang Soo'yu hatırlayıp '' Seni yalnız bıraktığım için özür dilerim '' dediği sahnede ağlamaktan helak oldum. Hae-Soo öldü gökbilimci gitti 13.Prens de gidince koskoca sarayda yalnız kaldı garibim. Ben bırakmışım gibi üzülüp ağladım.

2.sezona gelirsek bence yarı yarıya göndermeli bitti. Yayınlandığı tarihte izlemiş olsaydım ben de 2.sezonun geleceğini düşünebilirdim.Son sahneden o manayı çıkarttım ama maalesef ki 2. sezon yok.
Olsun Wang So'nun Hae-Soo'yu unutmaması ve Hae-Soo'nun da rüya değil gerçek olduğunu anlaması bana yetti.

Arada biraz zaman geçip diziyi unuttuktan sonra mutlaka tekrar izleyeceğim.
Demem o ki bu diziye sadece '' Tarihi dizi'' gözüyle bakıp izlemeyin ya da benim gibi sevmiyorsanız başlamamazlık etmeyin. Bence izlediğinize pişman olmazsınız.

Diziyi izleyenler yorumlarda benimle buluşsun lütfen.
Mutlaka şu diziyi de izlemelisin diyorsanız benimle paylaşmayı unutmayın.

EDIT: Diziyi 2.ye izledim. Yine çok beğendim yine çok etkilendim. İkinci izleyişimde başka şeyler de dikkatimi çekti ve hala en iyi dizilerden olduğunu düşünüyorum. 


4 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok akıcı anlatmışsın ��

    YanıtlaSil
  2. Aksine ben tarihi dizileri modern dizilere oranla daha çok severim. Bu diziyi de çok sevmiştim. Eline sağlık güzel bir tanıtım olmuş. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben tarihi dizi sevmememe rağmen bayıldım! Sanırım tabularımı yıktım bu diziyle.

      Sil