29 Kasım 2016 Salı

Sağlıklı Tarifler | Kahvaltılık

    Blogumu ya da instagram hesabımı takip ediyorsanız bir süredir sağlıklı beslenmeye çalıştığımı biliyorsunuzdur.Her yediğim şey mükemmel sağlıklı diyemem fakat hazır paketli satılan sağlıksız ürünleri kullanmıyorum.
    Bu düzenime yavaş yavaş geçiş yaptım ve araştırdıkça ne kadar doğru bir şey için çabaladığımı anladım. Eee Ceyda hiç mi dışarıdan bir şey yemiyorsun? derseniz Tabi ki  yiyorum ama her zaman değil.Kesin olarak uyguladığım bazı şeyler var. Kaçamaklarımı özel günlere saklıyorum.
*Hazır paketli satılan bisküvileri,krakerleri ve buna benzer market ürünleri tüketmiyorum.
*Hazır meyve suları,asitli içecekler,şekerli gıdaları kullanmıyorum.
*Beyaz ekmek yemiyorum ara sıra tam buğday ekmeği yiyorum fakat yakında kendi ekmeğimi de yapmayı deneyeceğim.
*Ayçiceği yağı yerine zeytinyağı,hindistan cevizi ve avokado yağı kullanıyorum.

En önem verdiğim öğün ise kahvaltı.Her zaman böyleydi.Vazgeçemediğim şeylerden biri de dışarıda kahvaltı yapmak.Onu da sevdiğim insanlarla yapınca biraz tolerans gösterip kaçamak yapabiliyorum.
.
GRANOLA
Dünyanın en pratik kahvaltısı Granola. Ev yoğurdu üzerine granola gerisi katmak istediğin ne varsa.
Granola yapımını daha önceden paylaşmıştım. Buradan okuyabilirsiniz.Her seferinde farklı malzemeler katarak yapıyorum.En beğendiğim ise yulaf-pekmez-kakao-badem karışımı oldu.
YUMURTALI TARİFLER
Dünyanın en klasik kahvaltı tabağı 
OMLETLER
Doğal yumurtalarla yaptığım omletlerin üzerine başka bir tat tanımam.En sevdikleri lorlu-maydanozlu ve avokado-peynirli. 
omlet
AVOKADO TOST
Kızarmış tam buğday ekmeği üzerine avokadoyu ezip sürüyorum ve üzerine de suda yaptığım yumurtayı koyuyorum.Hem pratik hem doyurucuç
avokado yumurta
FISTIK EZMESİ-MUZ
Şu ikiliyi mutlaka denemenizi öneririm.Doyurucu olması için ekmek üzerine yapıyorum.Muz ve fıstık ezmesi birbirlerine çok yakışıyor.Fıstık ezmesinin doğal olması da önemli tabi.
Ev yapımı fıstık ezmesi tarifim: TIK TIK

 Yediğimi içtiğimi paylaştığım bir de instagram hesabım var.Bu hesap tamamen kendimi motive etmem için.Örnek alabileceğim,beni motive eden sayfalara bakıp,kendi denediğim yemekleri paylaşıyorum.Onlardan bazılarını sizlere fikir vermek amacıyla paylaştım.
Beni diğer hesabımdan da takip edebilirsiniz
Sağlıklı günler.

SOSYAL MEDYA HESAPLARIM:

6 yorum:

  1. Ne güzel tarifler ıspanaklı yumurtayı da deneyin :) Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Ay bayılırım bu tür tariflere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika! Fikir verebildiysem ne mutlu bana:)

      Sil
  3. Günün en sevdiğim öğünü kahvaltı kesinlikle.Yeni deneyimler için fikir verdiğiniz için çok teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim.Yorumunuz için çok teşekkür ederim:)

      Sil