10 Aralık 2016 Cumartesi

SAĞLIKLI TARİFLER | AMARANTH TRUFF VE ENERJİ TOPLARI


hurmalı enerji topu
 Yepyeni bir tarifle hepinize merhaba!
Kahvenin yanında arkadaş, sağlıklı mı sağlıklı en güzeli de tadı en kalorili tatlılara on basan bir tarifle karşınızdayım.İlk tarif hurmalı enerji topları. Aslında bu tarifi Ecem'de gördüm.YouTube kanalında harika sağlıklı tarifler paylaşıyor. Sonrasında evde olan malzemelerle değişik değişik denemeler yaptım.
HURMALI ENERJİ TOPLARI
    Bu tarifin net bir malzeme listesi yok.Hurma,fındık,fıstık,ceviz,kaju,badem ne isterseniz ya da evinizde hangisinden varsa.
Yapılışı
   3 tane hurmayı sıcak suda 10 dakika kadar beklettim ve sonra suyunu süzüp rondoya aldım.İçine evimde olan ceviz ve yer fıstıklarından kattım.Birbirine yapışana kadar rondodan geçirdim. Bir tatlı kaşığı kadar bal ekleyip karıştırdım ve gerisi şekil verme.
Maalesef elimde kalıp olmadığı için sadece toplar yapabildim.Beceriksizlik işte.
Yarım saat kadar dondurucuya koydum.O sırada 5 kare bitter çikolatayı benmari usulü erittim ve buzluktan çıkarttığım topların üzerinde gezdirdim.Süsleme kısmı yine size ait. Ben bazılarını tarçın bazılarını chia ile süsledim.Siz kakao,matcha,hindistan cevizi ile de süsleyebilirsiniz.
Ben topları çok büyük yapmadım.Fotoğrafta gördüğünüz gibi 16-17 tane çıktılar.Okula giderken yanıma alabileceğim harika atıştırmalıkla oldu.
Tatları gerçekten inanılmaz oluyor.Deneyen tüm arkadaşlarımdan tam not aldı.

AMARANTH TRUFF
Amaranth artık marketlerde rahatlıkla bulabildiğimiz yüksek protein ve lif içeren bir tohum.Çok küçük taneli ve kıtır kıtır olarak satılıyor.Bu şekilde tadı haş haşa benziyor.Ben amaranthtan önce patlaklar yaptım daha sonra amaranth patlakları ile truff yaptım.
Amaranth patlakları yapmak için bir tavayı ocağa koymanız ve kızgın hale getirmeniz gerekiyor sonrasında biraz amaranthı tavada koyup kapağını kapatıyorsunuz ve aynı mısır gibi patlıyorlar.Tabi bu 5 saniye falan sürüyor sonra hemen tavadan alıp bir kaba boşaltmanız gerekiyor çünkü çok hızlı yanıyorlar.Bu işlemi tekrar tekrar yaptığınızda amaranth patlaklarınız hazır!
Amaranth patlakları
Sıra geldi bu patlaklardan truff yapmaya.Yine tadı enfes yine enerji verici.
Rondoya 3 yemek kaşığı kadar ev yapımı fıstık ezmesi ve bir avuç kavrulmamış badem koyup iyice karıştırdım.
*Ev yapımı fırstık ezmesi nasıl oluyormuş diyenleri buraya alayım.
Sonrasında 4 yemek kaşığı kadar amaranth patlaklarından ekleyip kaşıkla karıştırdım.Yapışması için içine çok az hindistan cevizi yağı koydum.(Zeytinyağı,avokado yağı da olabilir.Hatta hiçbirini koymayabilirsinizde.) Sonra şekil verme kısmına geçiyoruz bu kısım yine sizin elinize,evinizdeki kalıplara bağlı:)
Bu sefer trufflarımı hindistan cevizine bandırdım ve buzdolabına koyup yarım saat kadar dinlerndirdim.Sonra yemeğe hazır!
*Fotoğrafta gördüğünüz boyutta 9 tane çıktı.
evde truff yapımı
truff nasıl yapılır

Tarifleri denerseniz bana yorum bırakmayı unutmayın.Bu tarz paylaşımlar yaptığım instagram hesabıma da göz atabilirsiniz. 
Sağlık dolu günler!

DİĞER SAĞLIKLI TARİFLERİM:



8 yorum:

  1. Verdiğiniz tariflerin hepsi leziz gözüküyor

    YanıtlaSil
  2. Bunu mutlaka deneyeceğim :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Denerseniz fikirlerinizi benimle paylaşmayı unutmayın lütfen:)

      Sil
  3. Cok güzel ve cok saglikli canim eline saglik.

    YanıtlaSil
  4. Bu çok lezzetli gözüküyor çok da sağlıklı yaparım inş :))

    YanıtlaSil
  5. Ah Ceyda beni benden aldın!!! Hem süper lezzetli hem şekersiz tam benlik 👍
    Hurmalı tariflere bir türlü başlayamadım, benim ufaklık (evin paşası) robot ve mikser sesi istemiyor ;D
    Ama çok canımı çektirdin bir yolunu bulmam lazım :D

    YanıtlaSil